1.Замовник:Виконавчий комітет Сторожницької сільської ради
Юридична адреса: 89421, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, с.Сторожниця, вул.Шевченка,8, тел. (0312) 732613.
2. Вид та основні цілі документа державного планування:
Детальний план території «Розміщення, будівництво, експлуатація та обслуговування будівель і споруд об’єкту передачі електричної та теплової енергії в урочищі «Чонкаш» с.Сторожниця, Ужгородського району» розробляється з метою уточнення у більш крупному масштабі положень генерального плану населеного пункту, параметрів забудови, створення інженерно-транспортної інфраструктури, визначення містобудівних умов та обмежень та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
3.Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Об’єкт цього дослідження (територія), знаходяться в південно-західній частині с.Сторожниця.
Згідно генплану це сельбищна територія, передбачена для житлової забудови.
Територія не відноситься до земель водного фонду, прибережно-захисних смуг, лісогосподарських зон, територій історико-культурного, природо за-повідного, рекреаційного чи оздоровчого призначення. Територія що про-ектується також не межує з територіями, що мають природоохоронний статус.
На проектованій території передбачається будівництво інженерних споруд (електричних мереж ПЛ 10/0,4 кВт., та трансформаторних підстанцій) для надійного електрозабезпечення садибної забудови по вул.Джерельна.
Детальний план території розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови, відповідає вимогам ДБН Б.2.2-12:2018 «ПЛАНУВАННЯ І ЗАБУДОВА ТЕРИТОРІЙ» та Державним санітарним правилам планування та забудови населених пунктів.
4.Ймовірні наслідки від господарської діяльності.
А) Для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. (Оцінка за видами та кількістю очікуваних ризиків впливу (відходів, викидів (скидів), забруднення води, повітря, ґрунту та надр, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення в результаті провадження планової діяльності).
Найбільш характерні впливи на довкілля, з якими необхідно рахуватись при проектуванні і будівництві електричних мереж, є наступні: відчуження земель, вирубки лісних насаджень, обмеження господарської діяльності в зоні відчуження землі для ПЛ, шкідлива дія електромагнітних полів високовольтних електричних мереж на біосферу, погіршення роботи засобів зв’язку, погіршення грунтово-рослинних комплексів і ландшафту місцевості, зміна середовища проживання комах, тварин і птахів, та обмеження і зміну шляхів їх міграції.
У процесі будівництва та експлуатації інженерних споруд (електричних мереж ПЛ 10/0,4 кВт та трансформаторних підстанцій), для індивідуальних житлових будинків можливе виникнення різноманітних ризиків впливу на навколишнє природне середовище та здоров’я мешканців, а саме.
Функціонування високовольтних електричних мереж негативно впливає на довкілля внаслідок дії таких фізичних факторів:
– дії електромагнітного поля,
– незначного акустичного шуму,
– іонізації.
Несприятливі фізико-геологічні процеси і явища в межах майданчика розміщення об'єкта не спостерігаються. Зсуви, карсти, обвали та інші явища відсутні. Об'єкти природно-заповідного фонду в районі розміщення підприємства відсутні.
Відходи.
Тверді побутові відходи, (побутове сміття), що будуть утворюватися під час будівництва та експлуатації передбачається збирати в контейнери, та вивозити спеціалізованою організацією для переробки та утилізації згідно графіку, або по мірі накопичення.
У разі виявлення та ідентифікації серед побутового сміття небезпечних відходів, – необхідно вживати заходів для їх видалення та утилізації відповідно до вимог чинного законодавства України.
Поверхневі та підземні води.
Розміщення електричних споруд не чинитиме впливу на водне середовище. До потенційних джерел впливу на поверхневі ґрунтові води відносяться забруднені води з проїзної частини вулиць та проїздів.
Дощові води передбачено відводити з території по спланованій поверхні відкритим способом (через лотки, дорожні кювети, водовідвідні канави).
Відведення господарсько-побутових стоків передбачено у закриту внутрішньо майданчикову систему господарсько-побутової каналізації (двокамерні септики), з подальшим вивозом асенізаційним транспортом до найближчої мережі побутової каналізації або каналізаційних очисні споруди повного біологічного очищення після укладання відповідного договору з місцевими органами.
Ґрунт та надра.
В процесі будівництва мережі джерелом забруднення можуть стати відходи паливномастильних матеріалів.
Родючий шар грунту необхідно зняти з територій запланованих під забудову.
Проектом передбачається максимальне збереження існуючого рельєфу. Всі дороги, під’їзди та тротуари передбачаються благоустроїти.. Планується комплексний благоустрій території.
Атмосферне повітря.
Вплив на атмосферне повітря від діючих електричних мереж відсутній.
Очікується незначний шкідливий вплив на атмосферне повітря від викидів топкових та котелень систем опалення житлових будинків.
Акустичний вплив.
Під час будівництва, від роботи будівельної техніки та механізмів можливе тимчасове додаткове шумове навантаження що перевищує норму.
Під час експлуатації лінійних споруд електропостачання та житлових будинків, рівень технологічного шуму не перевищуватиме 75 ДБ.
Світлове, теплове та радіаційне забруднення.
Очікування перерахованих впливів від експлуатації споруд не передбачається.
Флора та і фауна.
Деревна рослинність на території проектування відсутня. В процесі будівництва об’єктів вплив на рослинний покрив в основному буде виявлятися в пошкодженні та частковому знищенні рослинності будівельною технікою та транспортними засобами.
З огляду на характер запланованих робіт, значного негативного впливу на місцеву фауну та флору не очікується.
Після завершення будівельних робіт планується максимальне озеленення і благоустрій земельних ділянок та прилеглої території.
Геологічне середовище.
Очікується позитивний вплив.
Технологічні ризики - аварії, що можуть вплинути на здоров’я населення.
Б) Для територій з природоохоронним статусом:
Запроектовані об’єкти знаходиться в південно-західній частині села, на значній віддалі від природоохоронних об’єктів, таким чином не має негативного впливу на них.
В) Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
Виконання та реалізація детального плану зазначеної ділянки не матиме негативних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
5.Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.
Альтернативні земельні ділянки для розміщення запланованих інженерних споруд, які би відповідали аналогічним санітарним, екологічним та будівельним вимогам на території села не розглядаються.
Генеральним планом передбачена житлова забудова з електрозабезпечення, та зміна цільового призначення земельних ділянок.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки передбачені заходи для запобіганням негативному впливу на довкілля та здоров’я населення:
– щодо охорони атмосферного повітря;
– охорона поверхневих та підземних вод, ґрунтів;
– заходи щодо пожежної безпеки;
– відновлюванні та охоронні заходи.
Проведення спеціальних досліджень для стратегічної екологічної оцінки не передбачається.
7.Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
Для запобігання негативному впливу на довкілля та здоров’я населення передбачені такі заходи:
– проведення комплексного благоустрою території, в т.ч., озеленення території, збереження зелених насаджень;
– заходи щодо забезпечення належного поводження з твердими побутовими відходами. Операції щодо збирання, зберігання, транспортування та утилізації відходів повинні здійснюватися з дотриманням норм екологічної безпеки та законодавства України.
– Заходи по зменшенню викидів в атмосферу від систем опалення будівель та споруд.
Заходи щодо пожежної безпеки.
Необхідність витримувати протипожежні відстані при розміщенні інженерних споруд та житлових будинків. Необхідно передбачити пожежні гідранти по вуличній мережі та облаштувати місце для забору води пожежними машинами.
На проектованій території забороняється розведення вогнищ, спалювання відходів.
Плануються завчасні заходи по недопущенню виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру. З цією метою розроблені переліки заходів з попередження надзвичайних ситуацій окремих видів, які регламентують поточну діяльність.
Захисні заходи цивільної оборони.
Будівництво захисних споруд для населення на даній території проектом не передбачене.
Під час небезпеки евакуація мешканців планується власним авто-транспортом та/або організація транспортування автобусами до найближчої споруди цивільного захисту, узгодженої з ДСНС Закарпатської області.
Компенсаційні заходи.
На всіх етапах реалізації ДПТ проектні рішення будуть здійснюватися в відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки, в тому числі вимоги Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону атмосферного повітря» тощо.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку:
Звіт про стратегічну екологічну оцінку міститиме таку інформацію:
1) Основні цілі детального плану, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) Характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) Характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються детального плану території;
5) Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються детального плану території;
6) Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання детального плану території;
7) Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
8) Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання детального плану території для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання – до виконавчого комітету Сторожницької сільської ради с.Сторожниця, вул.Шевченка,8, тел./факс: (0312) 732-597, 732-613,e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Відповідальна особа: землевпорядник Сторожницької сільської ради - Заяць Тетяна Федорівна.
Строк подання зауважень і пропозицій становить не менше 15 днів, тобто по 26 червня 2019 року включно.