Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від __________ р.
Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № _________
Замовник: Виконавчий комітет Середнянської селищної ради
- Назва документа державного планування:
«Детальний план території земельної ділянки для будівництва та обслуговування об’єктів промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення в урочищі «Курятник», на території Середнянської селищної ради Ужгородського району Закарпатської області»
- Основні цілі документа державного планування, його зв'язок з іншими документами державного планування
Детальний план території розроблено на підставі рішення 21 сесії VIIІ скликання Середнянської селищної ради від 13 квітня 2023 року, б/н. Мета розробки детального плану території - визначити основні параметри проектованої промислової забудови та передбачити зміну категорії земель та цільового призначення земельних ділянок з кадастровими номерами: 2124855500:10:024:0016, 2124855500:10:024:0019, 2124855500:10:024:0023, 2124855500:10:024:0024.
- Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Проектована територія - частини урочища «Курятник», в межах земельних ділянок з кадастровими номерами: 2124855500:10:024:0016, 2124855500:10:024:0019, 2124855500:10:024:0023, 2124855500:10:024:0024, загальною площею 8,00 га. На території проектування наявні планувальні обмеження, зокрема:
-охоронна зон газопроводу; -охоронна зона повітряної лінії електропередачі. Земельна ділянка (територія) розробки детального плану не межує з територіями що мають природоохоронний статус, лісогосподарських зон, територій історико-культурного, природно- заповідного, рекреаційного чи оздоровчого призначення та не відноситься до земель водного фонду. Об’єкти культурної спадщини та ПЗФ на ділянці проектування відсутні. Відповідно до прийнятих проектних рішень планується будівництво виробничих, складських та побутових приміщень в межах двох проектованих земельних ділянок, площею 3.00 га та 5,00 га. Даний документ державного планування не передбачає реалізацію видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, відповідно до статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
- Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров'я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення
А) Для довкілля, у тому числі для здоров'я населення. (Оцінка за видами та кількістю очікуваних ризиків впливу (відходів, викидів (скидів), забруднення води, повітря, ґрунту та надр, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення в результаті провадження планової діяльності). У процесі будівництва можливе виникнення різноманітних ризиків впливу на навколишнє природне середовище, а саме: Відходи. Тверді побутові відходи, що будуть утворюватися під час експлуатації передбачається збирати в контейнери та вивозити спеціалізованою організацією для переробки та утилізації згідно графіку, або по мірі накопичення. У разі виявлення та ідентифікації серед побутового сміття небезпечних відходів, - необхідно вживати заходів для їх видалення та утилізації відповідно до вимог чинного законодавства України. Поверхневі та підземні води. До потенційних джерел впливу на поверхневі ґрунтові води відносяться забруднені води з проїзної частини доріг та проїздів. Для функціонування будівель та споруд об’єкта планової діяльності передбачена локальна очисна споруда зі збірником очищених стоків. Відведення поверхневих вод з проектованих територій передбачено відкритим способом (через лотки, дорожні кювети, водовідвідні канави та ін.). Ґрунт та надра. У процесі будівництва та експлуатації запроектованих об'єктів створення додаткових негативних впливів на ґрунт та надра не передбачається. Проектом передбачається максимальне збереження існуючого рельєфу. Планується комплексний благоустрій території. Атмосферне повітря. Вплив на повітряне середовище в ході будівництва об'єктів очікується від наступних джерел викиду забруднюючих речовин: - двигуни внутрішнього згорання будівельної техніки і автотранспорту, які працюють на моторному паливі; - розвантаження будівельних матеріалів (щебеню, піску та інш.) та земляні роботи; Після закінчення будівельних робіт перелічені джерела викиду припинять існування. Акустичний вплив. Під час будівництва, від роботи будівельної техніки та механізмів можливе тимчасове додаткове шумове навантаження, що перевищує норму. Після закінчення періоду будівництва існування цих джерел шуму припиниться. Джерелами шуму в період функціонування об'єктів є автотранспорт. Світлове, теплове та радіаційне забруднення. Очікування перерахованих впливів від експлуатації запроектованих об'єктів не передбачається. Флора та і фауна. Деревна рослинність на території проектування відсутня. В процесі будівництва об'єктів вплив на рослиннийпокрив в основному буде виявлятися в пошкодженні та частковому знищенні рослинності будівельною технікою та транспортними засобами.
- Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
Альтернативні земельні ділянки для розміщення запланованих об'єктів, які би відповідали аналогічним санітарним, екологічним та будівельним вимогам не розглядаються.
- Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки передбачені заходи для запобіганням негативному впливу на довкілля та здоров'я населення: - щодо охорони атмосферного повітря; - охорона поверхневих та підземних вод, ґрунтів; - заходи щодо пожежної безпеки; - відновлюванні та охоронні заходи. Проведення спеціальних досліджень для стратегічної екологічної оцінки не передбачається.
- Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Для запобігання негативному впливу на довкілля та здоров'я населення передбачені такі заходи: - проведення комплексного благоустрою території, в т.ч., озеленення території, збереження зелених насаджень; - заходи щодо забезпечення належного поводження з твердими побутовими відходами. Операції щодо збирання, зберігання, транспортування та утилізації відходів повинні здійснюватися з дотриманням норм екологічної безпеки та законодавства України; - заходи по зменшенню викидів в атмосферу від систем опалення будівель та споруд. Заходи щодо пожежної безпеки. Витримані протипожежні відстані при розміщенні об'єктів будівництва та вуличної мережі. На проектованій території забороняється розведення вогнищ, спалювання відходів. Плануються завчасні заходи по недопущенню виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру. З цією метою розроблені переліки заходів з попередження надзвичайних ситуацій окремих видів, які регламентують поточну діяльність. Захисні заходи цивільної оборони. Передбачається проектування приміщення для укриття населення у громадській будівлі відповідно до завдання на розробку розділу ІТЗ ЦЗ, узгодженого з ДСНС Закарпатської області. Компенсаційні заходи. На всіх етапах реалізації ДПТ проектні рішення будуть здійснюватися в відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки, в тому числі вимоги Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону атмосферного повітря» тощо.
- Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Звіт про стратегічну екологічну оцінку міститиме таку інформацію: 1) Основні цілі детального плану, його зв'язок з іншими документами державного планування; 2) Характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров'я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) Характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров'я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);4) Екологічні проблеми, у тому числі, ризики впливу на здоров'я населення, які стосуються детального плану території; 5) Зобов'язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов'язані із запобіганням негативному впливу на здоров'я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються детального плану території; 6) Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання детального плану території; 7) Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); 8) Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання детального плану території для довкілля, у тому числі для здоров'я населення.
- Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території подавати у електронному або письмовому вигляді до виконавчого комітету Середнянської селищної ради: 89452, Закарпатська обл., Ужгородський район, смт. Середнє, вул.Закарпатська, 63, тел. (0312)721-346, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
веб-сайт Ужгородської районної ради за посиланням http://uzh-rajrada.gov.ua/
дошка оголошень Середнянської селищної ради
Замовник/Уповноважена особа замовника:
Виконавчий комітет Середнянської селищної ради /+380 (68) 383 3144 Разумейко Ольга Юріївна/